- Getaway rock festival 2012

Usch. Hänt mycket på senaste tiden. Har ingen inspiration till att blogga, eller tid. Men jag ska försöka.

I lördags kom jag hem från Getaway rock som ligger i Gävle. Jag var där med bästa Sofie, från tisdag till lördag kväll. På tisdagen kom vi dit vid sju, vi slängde in alla saker i lägenheten vi fick låna av pappas kompis och sprang iväg till området för att checka in oss. Sen fick vi för oss att gå till ica, som låg typ två kilometer från lägenheten.
På onsdagen jobbade vi, från åtta till åtta, egentligen. Vi jobbade bara åtta till fem, vilket var jävligt skönt. Vi jobbade på blåa scenen, satte upp ljud och ljus. Helt okej, förutom att jag hade värsta träningsvärken sen.
Dagen efter jobbade vi också, från åtta till fem. Mellan nio och halv tolv var vi på campingen och patrullerade, det var skitkul. Träffade roliga människor, skällde på hårdrockssnubbar som ställt upp tält på husvagnscampigen och plockade en hel del glasflaskor. Sen de sista timmarna satt vi i princip bara bakom blå scenen och gjorde ingenting. Men det var en ganska lättförtjänt biljett iaf!
 
Banden vi såg var väl Crashdiet och Nightwish, men vi såg lite annat också, men ingenting vi direkt rockade till ;-)
 
Superfula bilden på mig tog en fotograf för Getaway, och den på Simon har jag tagit själv.
'

 
Trackback
RSS 2.0